El Rafel Durall i Cotroën

 En Rafel Durall Pinós, Enginyer Industrial especialitat mecànica de la promoció del  1976, Es dedicava ja de molt jove a refer un Citroën Stromberg de l'any 1935, guiat, entre d'altres, per un mecànic especialista en aquests vehicles anomenat Anta, que estava situat al carrer pàdua entre homer i República Argentina, així com també per la gran i precisa revista "Revue Technique Automobile".

Ell s'ha dedicat durant anys en el seu temps lliure a la seva magnífica masia de Can Baliarda a refer vehicles Cotroën clássics. Ha refet un stromberg "pato" llarg del 1935, un stromberg 6 cilindres amb suspensió al darrera hidropneumàtica, un DS 21 vermell dues portes i, finalment, un DS 23 absolutament magnífic, a més d'altres vehicles clàssics. Ara està enfeinat amb un petit Renault 4/4.

"NOTA. L'any 1932 malgrat la crisi existent en aquell moment, Citroën va remodelar tota la fabrica per produir un "traction tout avant". Pel disseny de la carrosseria va contar amb Flaminio Bertone creador de la línia que l'identifica  de forma inconfusible. També va contar Pierre Lemaire que va crear el conjunt motor, caixa de canvi i transmissió  flotants actuant sobre les rodes del devant essent un conjunt realment compacte no vist en l'època, siguen una aposta única. A mes tenia suspensió independent per barres de torsió i frens hidràulics. Es pot considerar que va guiar de forma clara el futur de l'automoció."

En resum, ha dedicat un munt d'hores de treball amb un gran resultat. Aquí deixo el reconeixement i  admiració per una feina tant callada però no menys excel·lent i ben feta.

Aquí el podeu veure de jove amb la joia que el va fer estimar  aquests grans vehicles.